Zaman Kanak2 Riang

masa kecik dulu, aku ingat aku slalu mintak duit ngan ayah aku tuk beli ding dang+tora
errr ada ke yg tak tau ding dang/tora ni apa? adehh .. ada biskut bersalut coklat kat dalam kotak tu,
pastu ada mainan sekali .. rege dedulu - ding dang 5 amah(1.50)hehe, tora singgit ..

mainan ding dang yg aku pernah dapat yg aku paling ingat sekali - ulat bulu getah yg leh melekat kat dinding
tora lak - mainan gasing terbang .. ahahaha

lagi fav aku masa skolah dulu : aiskrim malaysia




ekceli macam air sirap yg dibekukan dalam sarung plastik je - tapi sedap!
ada rasa sirap, rasa asamboi (siap ada asam berenang2 dalam tu), rasa milo ..
rege yg aku ingat - 5 sen kat tempat aku .. pastu naik 10 sen .. pastu 15 sen ..
lebih kurang tetiap hari mesti beli eskrem mesia ni ..haha


citer fav aku masa skolah rendah : ultraman ace





aku sangat aa mengagumi utromen  masa kekecik dulu
sampai bila cikgu tanya cita2 nak jadi apa, aku leh jawab "nak jadik otromen" .. adehh

zaman dedulu mana ada PS/wii/xbox dan segala console bagai .. kan?
so .. memang dedulu, bebudak sume bercampur gaul kat skolah+jiran2 duk bermain bersama2
zaman skang ni? ntah2 jiran pun tak kenal .. ahahaha

ok .. antara permainan fav masa skolah dulu .. of cos aa tutup botol

dedulu takde botol pet/plastik cam skang
biasanya kami bersidai kat kantin skolah aa
pastu bodek makcik kantin - mintak penutup botol .. ahahahaha

4 Ulasan

  1. hehe..gee suke askem tuh..gee panggil askem seposen..x pn askemm malaysia..hehe
    penutup botol tu namanya "ceper" hua3

    BalasPadam
  2. waaaa..lame da x men ceper n mkn aiskim seposen tue...hihhihi...

    BalasPadam
  3. Hі, І think уour site might bе haνing browser compаtibility
    isѕuеs. Whеn I look at your website in Chrome, it looks fine but whеn opening in Internеt Explorеr, it has ѕome overlаpping.
    Ӏ just wаnted to giѵe yοu a quick hеads uр!

    Other then that, excellent blоg!

    Here iѕ mу weblog; playstation 3 for free

    BalasPadam
Terbaru Lebih lama