yamaha 125z dan 135 Lc

pada malam sebelum-belumnya,aku telah menceroboh bilik rahsia,tiba2 terjumpa gmbar,thun gmbar nih dia tulis kat blakang tuh 1980,gmbar kenangan mereka bersama motor,diorang jalan2 kat Jeram Pasu....
aku perhati kat gmbar tu,tiba2 ternampak motor yahama 135Lc dan 125z,thun 1980 dah ada motor tu,memang gnas...
aku tngok la motor sep2 diorang duk tersusun rapi kat dalam gmbar sambil diorang duk posing,yg aku pelik,macm mana motor tuh bleh ada pda thun 1980?
nk thu?baca yg selanjutnya kat bawah nih...

motor 135Lc dan 125z ditubuhkan pada thun....x ingt doh
pada tahun 1980 motor tersebut tidak menarik minat pelanggan untuk membelinya,sbb terlalu mahal...
jdi pengeluar motor tersebut bercadang untuk memberhentikan pengeluaran motor tersebut...
lpas bertahun-tahun lamanya,syarikat tersebut telah mengeluarkan semula motor tersebut dengan mengubah enjin,untuk mempertingkatkan lagi mutu motor tersebut...
harga motor tersebut pada zaman ini telah menarik minat pelanggan kerana terlalu murah dan kelajuannya juga amat puas hati,ia dijual lebih kurang 6,7 ribu gitu,aku x pandai sngt tntang motor nih...
gambar dia ada kat bawah nih,korang tngok btul2...

macm mana?percaya tak?

3 Ulasan

Terbaru Lebih lama